Szukaj produktu

Producenci

Transport gratis za zakupy powyżej 300zł do miast :

Żyrardów, Sochaczew, Grodzisk Mazowiecki, Jaktorów, Mszczonów, Błonie, Brwinów, Ożarów Maz. Pruszków, Piaseczno, Warszawa, Łowicz, Skierniewice, Rawa Mazowiecka,

Produkt dnia

Porady dla mamy


Bez względu na to czy ciąża jest planowana czy nie , każda przyszła mama ma tysiące pytań. Zwłaszcza jeśli spodziewa się dziecka po raz pierwszy. Wszystko, co się dzieje z ciałem kobiety  jest dla niej zupełnie nowe, czego nigdy przedtem nie doświadczyła.

  Oto kilka rad, jak przeżyć ten szczególny okres bez niepokoju.

                                   


1. Jeśli to możliwe, przygotuj się do ciąży z wyprzedzeniem.
Ciąża jest dużym wysiłkiem dla organizmu każdej kobiety. Dlatego jeśli planujesz dziecko, przygotuj swój organizm zanim jeszcze zaczniecie z partnerem starania. Unikaj stresu, utrzymuj się  w dobrej fizycznej kondycji, obserwuj swoją wagę. Niekorzystna jest zarówno nadwaga, jak i niedowaga. W pierwszych trzech miesiącach ciąży, ciało będzie potrzebować zwiększonej dawki witamin, zwłaszcza kwasu foliowego. Zaopatrz się w prenatalne witaminy z apteki. Rzuć palenie i ogranicz alkohol.

2. Rozmawiaj o ciąży.
Niektóre kobiety chcą utrzymać swój odmienny stan w tajemnicy, przynajmniej podczas pierwszego trymestru, inne natychmiast dzielą się radosną nowiną z całym światem. Podobnie rzecz się ma z informacją o płci dziecka. Jedne pary chcą to wiedzieć najszybciej, jak to tylko możliwe, inne czekają aż do rozwiązania. Sama podejmij decyzję i nie pozwól otoczeniu na nią wpłynąć.

3. Haptonomia – nie wstydź się komunikacji ze swoim nienarodzonym dzieckiem.
Haptonomia to nauka, która zajmuje się komunikacją z dzieckiem jeszcze przed jego narodzeniem. Płód ma częściowo rozwinięty słuch już w połowie ciąży. Słyszy więc, co się dzieje w jego najbliższym otoczeniu. Komunikacja jeszcze na etapie życia płodowego wspiera intelektualny rozwój dziecka. Mów do swojego dziecka, czytaj mu, dotykaj brzuszka i zaangażuj również partnera.

4. Ruszaj się.  

                                        
Jeśli ciąża nie jest zagrożona, nie ma przeciwwskazań do umiarkowanej aktywności sportowej. Utrzyma cię to w formie, przyniesie ulgę w bólach kręgosłupa, ciało lepiej zniesie wysiłek podczas porodu. Najbezpieczniej jednak skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem bądź kontynuacją zajęć sportowych. Najlepsze są: spacery, pływanie, jogging, joga dla kobiet w ciąży.

5. Nie izoluj partnera od przygotowań.

                                                            

Przyszli ojcowie często nie wiedzą, gdzie jest ich miejsce. Tu inicjatywa należy do ciebie. Jeśli twój partner wyrazi taką ochotę, zabierz go ze sobą na badanie USG, kontrolne wizyty u lekarza, razem urządzajcie pokoik dla dziecka albo kupujcie wyprawkę.

6. Zapytaj partnera czy chce być przy porodzie.

Nie każdy mężczyzna dobrze zniesie widok cierpiącej i płaczącej partnerki czy widok krwi. To, że nie chce być przy porodzie, nie znaczy, że będzie złym ojcem. Jeśli czujesz potrzebę, aby w czasie porodu ktoś zaufany był przy tobie, a partner nie czuje się na siłach, skorzystaj z usług prywatnej położnej.

7. Pomyśl o przygotowaniach do porodu.

Zwłaszcza w większych miastach masz z czego wybierać. W szkole rodzenia dostaniesz wszystkie fachowe informacje dotyczące opieki nad noworodkiem, dbania o siebie, a także będziesz miała możliwość wyrażenia swoich odczuć i obaw.

8. Zaufaj lekarzowi odbierającemu poród i personelowi oddziału położniczego.
Swojego położnika musisz darzyć pełnym zaufaniem. W szpitalu powinni nie tylko pomóc ci urodzić, ale też wyjaśnić, jak wszystko przebiega. Jeśli masz wątpliwości dotyczące szpitala lub lekarza, rozejrzyj się za innym.

9. Przygotuj się psychicznie do porodu.
To normalne, że rodząc po raz pierwszy, boisz się tego, co cię czeka na porodówce. Z pewnością słyszałaś niejedną mrożącą krew w żyłach historię. Jednak według wielu mam poród nie był aż taki straszny, jak się tego obawiały. Nie można jednoznacznie stwierdzić czy lepiej jest wiedzieć wszystko ze szczegółami czy nie. To zależy tylko od ciebie.

10. Pamiętaj o odpowiedniej diecie.

                                        
Ciąża nie oznacza, że musisz jeść za dwoje. Wystarczy ci o 300 kalorii więcej niż normalnie. Dbaj o to, aby te dodatkowe kalorie pochodziły z owoców, warzyw i protein .